Czym jest Restartup? To konkurs organizowany w ramach spotkań recamp, przeznaczony dla osób i firm z branży nieruchomości.

Celem konkursu jest promowanie inicjatyw o potencjale pozytywnej zmiany na rynku nieruchomości w Polsce.

Forma: konkurs połączony z prezentacją nominowanych pomysłów oraz wspólnym (uczestnicy recamp oraz Jury) wyborem najlepszej inicjatywy. Wybrana inicjatywa zyska pakiet promocyjny w ramach recampu oraz partnerów recampu.

Nagrody:

  1. szeroki opis inicjatywy na recamp.pl oraz na grupie FB
  2. promocja i prezentacja na recampie
  3. wsparcie promocyjne portali partnerskich
  4. 10h konsultingu/coachingu od wybranego organizatora recamp
  5. tytuł ‚recamp – pozytywnie dla rynku nieruchomości’
  6. zwrot kosztu jednego uczestnika na najbliższym recampie
  7. nagroda pieniężna od recamp współfinansowana przez partnerów, z przeznaczeniem na promocję projektu

Oto zwycięski projekt w 1. edycji konkursu (odbyła się w trakcie 3. edycji recamp’u):

1) Akcja ‚współpracuję‘ – to wsparcie dla biur nieruchomości, które chcą sobie wzajemnie pomagać przy realizacji transakcji, a jednocześnie jasny komunikat dla klientów biur, że dana firma jest otwarta na szeroką współpracę z innymi pośrednikami. Projekt podkreśla istotę umów na wyłączność i buduje zdrowe relacje pomiędzy biurami na rynku nieruchomości

Oto pozostałych dwóch finalistów 1. edycji konkursu:

2) (wyróżnienie) Home staging ze Scenami Domowymi – idea poprawy wizerunku nieruchomości oraz jakości prezentacji ofert również wspiera profesjonalizm branży, ułatwia sprzedaż, a ogólnopolskie szkolenia prowadzone przez Sceny Domowe propagują tę wiedzę wśród pośredników, co ma przełożenie na ogólną jakość ogłoszeń i postrzegania pośredników w szerszym zakresie ich pracy

3) Agent Pozytywnej Zmiany – prowadzony przez freedom nieruchomości projekt budujący pozytywny wizerunek pośrednika w obrocie nieruchomościami. Zdjęcia z tabliczkami „lubię tego pośrednika”, inspirujące historie, motywujące artykuły dot. rozwoju osobistego, zarządzania, czy budowy marki własnej – działania te poprawiają postrzeganie zawodu pośrednika w oczach klientów, łamiąc utarte stereotypy i schematy.

Oto pozostałe Nominowane projekty:

4) Strony responsywne na każde urządzenie mobilne od ASARI.pl
W dzisiejszym zabieganym świecie klienci mając coraz mniej czasu na przeglądanie Internetu, wykorzystują każdą wolną chwilę na poszukiwanie interesujących ich treści. Dzięki telefonom i tabletom, w połączeniu z szybkim dostępem do sieci, mogą efektywniej spożytkować czas spędzany w drodze do pracy, domu czy w szkole. Witryna responsywna sama rozpoznaje szerokość ekranu i automatycznie przemodelowuje się w sposób, który zapewnia użytkownikom czytelność, funkcjonalność i pozytywne odczucia wizualne. To technologiczny skok do przodu, dzięki któremu ASARI.pl może zaproponować specjalistom z branży nieruchomości skuteczne, piękne i funkcjonalne narzędzie do prezentacji własnej oferty w Internecie i budowania relacji z klientami.

5) zapytaj.morizon.pl – to serwis ekspercki, gdzie pośrednicy odpowiadają na pytania swoich potencjalnych klientów pokazując w ten sposób, że pośrednictwo to bogata wiedza z zakresu obrotu nieruchomościami, a nie tylko pokazywanie mieszkań i brzęczenie kluczami. Projekt pod patronatem Rzeczpospolitej – 10 najnowszych pytań z odpowiedziami jest zawsze na stronie głównej rp.pl/nieruchomosci.

6) Starbroker – to platforma łącząca właścicieli mieszkań ze sprawdzonymi pośrednikami nieruchomości z najlepszych agencji. Starbroker umożliwia właścicielom przeprowadzenie procesu sprzedaży bądź wynajmu bez zbędnych uciążliwości, zaś agentom ułatwia pozyskanie nowych ofert i klientów.

7) oferty-video.pl – to portal ogłoszeniowy tworzony przez biuro pośrednictwa Ewy Brzezińskiej, opierający swój pomysł na rozliczeniu za efekt oraz na wizualizacji ofert przez filmy wideo oraz wirtualne spacery. Założeniem serwisu jest brak stałych opłat miesięcznych, a rozliczenie za usługę następuje jedynie po skojarzeniu klienta za pomocą serwisu. Serwis jest tworzony niezależnie i od podstaw przez gorących zwolenników współpracy pośredników oraz orędowników systemów MLS.

8) System ocen ofert otodom.pl – to unikalna możliwość poprawy jakości ofert poprzez informację zwrotną od przeglądających oferty. Dzięki temu działaniu, ogłoszeniodawcy uzyskują informację o tym jak postrzegane są ich oferty oraz mogą doskonalić ich opis, zdjęcia, jak również uzyskują dodatkową motywację do dbałości o aktualność ogłoszeń.

9) biuro deweloperskie – to ciekawa inicjatywa wspierająca zaangażowanie pośredników w sprzedaż nieruchomości na rynku pierwotnym. Wspierająca współpracę, wymianę informacji oraz ofert, koordynująca negocjacje z deweloperami, w których imieniu następnie działają współpracujące ze sobą biura nieruchomości. Póki co działa lokalnie. Projekt rusza od 1 października 2014. Oferuje inwestorom obsługę prawną, finansową i księgową, a ponadto marketing m.in. wizualizacje, strony www, zdjęcia i filmy z lotu ptaka. Dla klienta kupującego trafiającego bezpośrednio lub z innym biurem pośrednictwa prezentowany jest szeroki wachlarz ofert i przegląd rynku pierwotnego w jednym miejscu. Doświadczenie w obsłudze branży deweloperskiej pozwala na sprawne przygotowanie i wybór odpowiedniej nieruchomości.

10) wirtualne spacery, 3D i drony – ciekawe biuro nieruchomości z bezpłatnymi wirtualnymi spacerami do każdej umowy pośrednictwa – bez względu na cenę/rodzaj nieruchomości. Dodatkowo plany 3D i przeloty dronem z filmami zdjęciami z lotu ptaka. Korzyści dla biur pośrednictwa i klientów: ogromne oszczędności związane z tzw. nietrafionymi prezentacjami. Swoje usługi adresują również do innych biur pośrednictwa. Taki przekaz mocno podnosi poprzeczkę prezentacji nieruchomości w sieci

Nominowane projekty oraz osoby zgłaszające:

1) Sylwia Wróblewska​ – ‚Nie omijam. Jestem w porządku’.
Inicjatywa mająca na celu promowanie i szerzenie pozytywnych postaw wśród klientów biur nieruchomości i całego społeczeństwa.

2) Danuta Talarczyk-Scheller​
MLS – nieruchomista.pl​ – reaktywacja

3) Dominika Dabrowska​ & Sylwia Zgórkiewicz​
„Wieczór z ekspertem”
Pomysł na cykl webinariów (szkoleń online „na żywo”) z ekspertami branży nieruchomości. Cel projektu to edukacja i dotarcie z wiedzą ekspercką do pośredników nieruchomości i osób związanych z branżą nieruchomości.

4) Krzysiek Derdzikowski​
http://infolinia.nieruchomosci.pl/
Nowy agregator wartościowych treści blogowych z rynku nieruchomości

Finał 2. edycji konkursu restartup odbędzie się na 4. edycji recamp’u w dniach 17-18 kwietnia 2015r.

Terminy dla 3. edycji:

  1. przyjmowanie zgłoszeń – do 28 lutego 2016r.
  2. wybór nominowanych do finału – do 15 marca 2016r.
  3. prezentacja finalistów oraz wybór zwycięzcy – wiosenna edycja 2016r., na 6. edycji recamp’u

od 3. edycji konkursu przechodzimy na realizację w trybie ‚raz do roku’. Pozwoli to zebrać większą liczbę ciekawych pomysłów, a samym pomysłom dojrzeć jeszcze bardziej.

Zasady:

  1. Wszyscy uczestnicy recampu pierwszego dnia oddają głosy (głosowanie tajne) na poszczególne projekty/pomysły, w programie recampu jest przewidziany czas na prezentację nominowanych pomysłów.
  2. Do finału przechodzą trzy inicjatywy, z których finalnego zwycięzcę wybiera Jury (w składzie: organizatorzy recampu oraz wszyscy prelegenci, z wyłączeniem ew. osób powiązanych z inicjatywą, która przeszła do finału) oddając równoważne głosy, po naradzie, która będzie miała miejsce wieczorem pierwszego dnia recampu.
  3. Finał odbywa się drugiego dnia recampu, zależnie od decyzji Jury, szansę na szerszą prezentację będą miały 3 finałowe, lub jedna wybrana inicjatywa.
  4. Warunkowość nagród sponsorów (dostosowanie ich do realnych potrzeb danego projektu, ew. konflikt interesów) będzie ustalona z partnerami przed recamp’em na podstawie listy nominacji.
  5. Zgłoszenia należy nadsyłać mailowo na adres restartup@recamp.pl do dnia 15 marca 2015 do godziny 23:59.
  6. Osoba będąca przedstawicielem zgłaszających musi być uczestnikiem recampu (dotyczy szczególnie projektów nominowanych), aby zaprezentować swój pomysł przed uczestnikami recampu.
  7. Każdy z nominowanych projektów będzie miał 3-10 minut (finalna liczba minut zależna od liczby nominowanych, ale raczej nie dłużej niż 5 min na prezentację i 5 min na ew. pytania). Każdy z nominowanych pomysłów powinien mieć spisany pomysł na skalowalność/promocję swojego projektu na całą Polskę, jeśli to adekwatne, to również w wariantach ze wsparciem portali partnerskich recamp.
  8. Każdy z trzech finalistów powinien być gotowy na szerszą prezentację 18 kwietnia oraz być dyspozycyjnym, wieczorem pierwszego dnia recampu, dla Jury, w razie dodatkowych pytań
  9. Na nominację szansę mają tylko zgłoszenia z realnym potencjałem na całą Polskę (przy założeniu realnego wsparcia np. kapitałowego czy promocyjnego). Zgłoszenia mogą być w fazie pomysłu, lecz wówczas oczywiście trzeba go być w stanie skutecznie obronić/zaprezentować
  10. szansę przejścia do finału otrzymują jedynie te nominowane zgłoszenia, które zostaną zaprezentowane uczestnikom pierwszego dnia spotkania na danej edycji recampu, w przewidzianym w programie momencie i formie.
  11. Jako organizatorzy recamp.pl, rezerwujemy sobie prawo do doprecyzowania i zmiany niniejszych zasad jak i odrzucenia zgłoszeń bez podania przyczyny, choć oczywiście będziemy z tego korzystać w ostateczności.
  12. Począwszy od 2. edycji konkurus, Organizatorzy recamp.pl nie mogą brać udziału w Konkursie w charakterze uczestników zgłaszających ich inicjatywy. Inicjatywy Organizatorów mogą być prezentowane podczas recampu, lecz poza konkursem restartup.
  13. Dopuszczalne jest ponowne zgłoszenie inicjatyw, które nie zostały zwycięzcami poprzednich edycji, pod warunkiem zapewnienia nowej formy prezentacji inicjatywy zawierającej m.in. informację o postępach w realizacji inicjatywy względem edycji w której poprzednio dany projekt był zgłoszony.

Zgłoszenia należy nadsyłać mailowo na adres restartup@recamp.pl do dnia 28 lutego 2016r. do godziny 23:59. Prosimy o zapoznanie się z Zasadami przed dokonaniem zgłoszenia.